Інноваційні технології



Сталий розвиток



За програмою вже навчаються у понад 450 дитячих садочках різних областей України. Під час зустрічі ви зможете не лише дізнатись, як вона працює, у чому її сильні сторони, а й отримати всю необхідну інформацію і літературу, щоб негайно запровадити освіту для сталого розвитку у вашому закладі.
Програму представлятимуть її авторки-розробниці: доктор пед. наук, завідуюча кафедрою дошкільної освіти Педагогічного інституту Київського університету ім. Б. Грінченко Наталія Гавриш і член-кореспондент НАПН України, доктор пед. наук Олена Пометун.
Мета програми, що  презентована, — сприяти формуванню у дошкільників мотивації до дій і моделей поведінки, орієнтованих на сталий стиль життя. Зокрема, розвиток і формування у дітей навичок ресурсозбереження, ефективного спілкування та гармонійних стосунків з оточуючими.
Програма розрахована на дітей 4-го, 5-го і 6-го року життя. Вона є частиною цілісного курсу з освіти для сталого розвитку та парціальною, тобто органічно поєднується з чинними програмами.


Концептуальні засади технологій раннього навчання М. Зайцева
Освітні технології раннього навчання створені сучасним російським педагогом-філологом Миколою Зайцевим.
Технології зумовили популярність і широке застосування своєю доступністю у використанні і максимальною  наочністю матеріалів.
Комплекс оригінальних методичних прийомів технологій М. Зайцева базується на відкриттях і теоретичних узагальненнях про психічні особливості розвитку людини російських учених-фізіологів Івана Сеченова, Івана Павлова, Олексія Ухтомського, невропатолога, психіатра, психолога Володимира Бехтерєва, психолога Олексія Леонтьєва.
До оздоровчих факторів належить і ритмізація діяльності, що виявляється під час
l1. Навчання грамоти,
l2. у ритмічних звукових подразненнях,
l3. ритмічних рухових відповідях дітей, у дозованих за певним правилом моторно-емоційних акцентах,
l4. у ритмічних рухах кисті дитини.
Розроблена Зайцевим технологія навчання читання використовує типово дитячий засіб пізнання світу — кубики, яким великого значення надавали Я.-А. Коменський, Ф.Фребель.  Не випадково технологію М.Зайцева високо оцінив автор оригінальної системи розвивальних ігор Б. Нікітін.
Особливості технології М.Зайцева
Кубики розрізняють за:
lкольоровими ознаками (золотий – жовтий, залізний – сірий, дерев'яний – світло-коричневий, білий)


lзвучанням наповнювача
lоб'ємом (великі, маленькі, подвійні)
Читання за кубиками М.Зайцева навчають у три етапи:
lОзнайомлення з кубиками і таблицями, вивчення складів.
lЧитання одного слова.
lЧитання тексту, ігри-тексти з кубиками.


Концептуальні засади технологій М.Монтессорі і розвиток її педагогічної системи
Педагогіка видатного італійського гуманіста Марії Монтессорі (1870—1952), як справедливо стверджують, «завоювала весь світ».  Загалом педагогічна система М.Монтессорі репрезентує теорію вільного виховання й сенсуалізму (напрям у теорії пізнання, який визнає відчуття єдиним джерелом знань) у педагогіці. 
Світове визнання технологія М.Монтессорі здобула завдяки
l1уманістичному підходу до виховання і навчання дітей,
l2.вірі у безмежні можливості розвитку дитини, опорі на її самостійність та індивідуальність.
Виховна мета  в розкритті духовного та інтелектуального потенціалу дитини, засобами її досягнення є не зовнішні впливи на особистість, а спеціально сформоване середовище, своєрідна «духовна екологія».
Лозунг М.Монтессорі: “Допоможи мені це зробити самому”.
Принцип: стимулювати дитину до самодисципліни, самоосвіти, саморозвитку.


Основні форми взаємодії з дітьми:
lДослідницький фартух (різної складності завдання і можливі варіанти вирішення).
lСтіл довідок (кожен може знайти підказки, інформацію).
lКрісло оповідача.
lПіраміда запитань (будують із кубиків піраміду і ставлять запитання, розбирають і відповідають).
lДетектив (пригадати, що робив протягом дня один із дітей).
lУмисні помилки вихователя.
lПлани на завтра.
ТРВЗ
Теорія розв'язання винахідницьких завдань (створив у 1946 році рос.учений-дослідник Генріх Альтшуллер.
Мета: формування системного, діалектичного мислення, розвиток творчої уяви, винахідницької кмітливості.
Ключем є виявлення і розв'язання суперечностей, протиріч.

Принципи розв'язання протиріч:
lЗроби заздалегідь.
lПеретворити шкоду на користь.
lПрийом копіювання.
lПринцип мотрійки.
lРозв'язання протиріч у часі.
lПринцип зміни агрегатного стану.
Використовується метод моделювання маленькими чоловічками (ММЧ)https://www.youtube.com/watch?v=kc5LIE7fSMs


Немає коментарів:

Дописати коментар