Сталий розвиток
За програмою вже навчаються у понад 450 дитячих садочках різних областей України. Під час зустрічі ви зможете не лише дізнатись, як вона працює, у чому її сильні сторони, а й отримати всю необхідну інформацію і літературу, щоб негайно запровадити освіту для сталого розвитку у вашому закладі.
Програму представлятимуть її авторки-розробниці: доктор пед. наук, завідуюча кафедрою дошкільної освіти Педагогічного інституту Київського університету ім. Б. Грінченко Наталія Гавриш і член-кореспондент НАПН України, доктор пед. наук Олена Пометун.
Мета програми, що презентована, — сприяти формуванню у дошкільників мотивації до дій і моделей поведінки, орієнтованих на сталий стиль життя. Зокрема, розвиток і формування у дітей навичок ресурсозбереження, ефективного спілкування та гармонійних стосунків з оточуючими.
Програма розрахована на дітей 4-го, 5-го і 6-го року життя. Вона є частиною цілісного курсу з освіти для сталого розвитку та парціальною, тобто органічно поєднується з чинними програмами.
Концептуальні засади технологій
раннього навчання М. Зайцева
Освітні
технології раннього навчання створені сучасним російським педагогом-філологом
Миколою Зайцевим.
Технології зумовили популярність і широке застосування своєю доступністю у використанні і максимальною наочністю матеріалів.
Технології зумовили популярність і широке застосування своєю доступністю у використанні і максимальною наочністю матеріалів.
Комплекс оригінальних методичних
прийомів технологій М. Зайцева базується на відкриттях і теоретичних
узагальненнях про психічні особливості розвитку людини російських
учених-фізіологів Івана Сеченова, Івана Павлова, Олексія Ухтомського,
невропатолога, психіатра, психолога Володимира Бехтерєва, психолога Олексія
Леонтьєва.
До оздоровчих факторів належить і
ритмізація діяльності, що виявляється під час
l1. Навчання грамоти,
l2. у ритмічних звукових подразненнях,
l3. ритмічних рухових відповідях дітей,
у дозованих за певним правилом моторно-емоційних акцентах,
l4. у ритмічних рухах кисті дитини.
Розроблена Зайцевим технологія
навчання читання використовує типово дитячий засіб пізнання світу — кубики,
яким великого значення надавали Я.-А. Коменський, Ф.Фребель. Не випадково технологію М.Зайцева високо
оцінив автор оригінальної системи розвивальних ігор Б. Нікітін.
Особливості
технології М.Зайцева
Кубики
розрізняють за:
lкольоровими
ознаками (золотий – жовтий, залізний – сірий, дерев'яний – світло-коричневий,
білий)
lзвучанням наповнювача
lоб'ємом
(великі, маленькі, подвійні)
Читання за
кубиками М.Зайцева навчають у три етапи:
lОзнайомлення з
кубиками і таблицями, вивчення складів.
lЧитання одного
слова.
lЧитання
тексту, ігри-тексти з кубиками.
Концептуальні засади технологій
М.Монтессорі і розвиток її педагогічної системи
Педагогіка видатного італійського
гуманіста Марії Монтессорі (1870—1952), як справедливо стверджують, «завоювала
весь світ». Загалом педагогічна система
М.Монтессорі репрезентує теорію вільного виховання й сенсуалізму (напрям
у теорії пізнання, який визнає відчуття єдиним джерелом знань) у
педагогіці.
Світове визнання технологія
М.Монтессорі здобула завдяки
l1.гуманістичному підходу до виховання і
навчання дітей,
l2.вірі у безмежні можливості розвитку
дитини, опорі на її самостійність та індивідуальність.
Виховна мета в розкритті духовного та інтелектуального
потенціалу дитини, засобами її досягнення є не зовнішні впливи на особистість,
а спеціально сформоване середовище, своєрідна «духовна екологія».
Лозунг
М.Монтессорі: “Допоможи мені це зробити самому”.
Принцип:
стимулювати дитину до самодисципліни, самоосвіти, саморозвитку.
Основні форми
взаємодії з дітьми:
lДослідницький
фартух (різної складності завдання і можливі варіанти вирішення).
lСтіл довідок
(кожен може знайти підказки, інформацію).
lКрісло
оповідача.
lПіраміда
запитань (будують із кубиків піраміду і ставлять запитання, розбирають і
відповідають).
lДетектив
(пригадати, що робив протягом дня один із дітей).
lУмисні помилки
вихователя.
lПлани на завтра.
ТРВЗ
Теорія розв'язання винахідницьких
завдань (створив у 1946 році рос.учений-дослідник Генріх Альтшуллер.
Мета: формування
системного, діалектичного мислення, розвиток творчої уяви, винахідницької
кмітливості.
Ключем є
виявлення і розв'язання суперечностей, протиріч.
Принципи розв'язання
протиріч:
lЗроби
заздалегідь.
lПеретворити
шкоду на користь.
lПрийом
копіювання.
lПринцип
мотрійки.
lРозв'язання
протиріч у часі.
lПринцип зміни
агрегатного стану.
Використовується
метод моделювання маленькими чоловічками (ММЧ)https://www.youtube.com/watch?v=kc5LIE7fSMs
Немає коментарів:
Дописати коментар